مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 18:052020-12-01بين الملل

توافق ننگین دولت هادی با ریاض| المَهَره به سعودی ها واگذار می شود


به گفته منابع عربستانی، دولت منصور هادی و ریاض توافقی را امضاء کرده اند که طبق آن سعودی ها می توانند به طور نا محدود در استان «المَهَره» حضور داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک در ریاض از امضای توافقی میان عربستان سعودی و دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی خبر می دهند که طبق آن سعودی ها در ازای بسط نفوذ خود در استان المَهَره ، شهر عدن را که در کنترل شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) قرار دارد، بار دیگر به دولت هادی باز می گردانند.

به نوشته وبگاه + ).

سفیر آمریکا چند روز پیش نیز با خالد بن سلمان برادر ولی عهد سعودی و معاون وزیر دفاع این کشور دیدار کرده بود.

به گفته این منابع، طبق این توافق دولت سعودی قول حمایت سیاسی و نظامی از دولت منصور هادی برای بازگشت به استان عدن در جنوب یمن را داده است و در ازای آن می خواهد تا به صورت نامحدود در استان المهره، حضور داشته باشد؛ استانی که عربستان را به دریای مکران متصل می کند و سعودی ها امید دارند تا با اتصال به این دریا، بخشی از وابستگی خود به تنگه هرمز برای صادرات نفت را از میان بردارند.

دولت سعودی چندی پیش و برای اولین بار به طور رسمی اعلام کرد که به نیروهای دولت هادی برای مقابله با شورای انتقالی جنوب در استان أبین سلاح و مهمات داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ننگین دولت هادی با ریاض| المَهَره به سعودی ها واگذار می شود

توافق ننگین دولت هادی با ریاض| المَهَره به سعودی ها واگذار می شود